torstai 9. helmikuuta 2012

(puolikas) päivä kuvina

Ihmiset on toivonu että otan enemmän kuvia (ja oon itse samaa mieltä), joten tässäpä mun tän päivän ohjelma valokuvina!

Aamulla kello soi taas klo 08.00 ja 20 minuutin torkutuksen jälkeen jouduin nousemaan mun lämpimästä sängystä..

Hyppäsin suihkuun, jonka jälkeen rasvasin ihon & sudin meikkiä naamaan ja samalla katsoin Modern Familyn uusimman jakson. Vihaan aamuherätyksiä mutta vielä enemmän vihaan kiirettä, joten yleensä yritän nousta sen verran aikasin että ehdin suorittamaan aamutoimet kaikessa rauhassa :)


Hengasin viimeseen asti mun ihanassa pehmeässä aamutakissa :) Kyllä, sen hupussa on korvat, t. Laura 21v



Kouluun lähdössä! Tunti alkoi 9.40 ja lähdin puolen maissa kotoota, ah mitä luksusta. Tässä kuvassa on vähän tällänen peura-ajovaloissa-meininki, mutta ei nyt välitetä siitä :D


Rappukäytävä, asun tokassa (oikeastaan kolmannessa, alin kerros on 0, toka kerros 1. jne) kerroksessa ja tosiaan pelkään meidän hissiä niin kuljen aina portaita


Koulussa odottelemassa että tunti alkaa. Ensimmäisenä oli ohjelmassa Unkarin historia & kulttuuri, joka oli ihan mielenkiintosta!


Aika old-school school (heh heh) verrattuna upouuteen Porvoon Campukseen, mut tykkään näistä korkeista huoneista :)


Seuraava tunti oli Unkarin kieli, mutta olin niin innokas opiskelija etten ehtiny ottamaan kuvia ;) Tänään opin mm. esittemään itseni (én Laura vagyok) ja kertomaan mistä olen (Finnországból jöttem). Eli kyllä tää tästä pikkuhiljaa!

Siihen loppuikin sitten mun koulupäivä ja menin suoraan koulusta käymään Westendissä. Mun lompakko meni rikki tossa eräs kaunis päivä ja näin Bershkassa kivan lompakon, jonka oisin halunnu mutta niitä ei enää ollut :( Kiertelin parissa muussakin kaupassa mut ei osunu silmiin mitään kivaa.

Westendistä takaisin metrotunnelia pitkin..


Poliiseja! Niitä on tuolla tunnelissa AINA, koska kodittomat, rikolliset ja prostituoidut hengaa siellä :D


Määränpäänä oli ruokakauppa


Unkarilaiset rakastaa paprikaa



Pastaa, ostin eri makaronia kun viimeks jos tää vaikka olis vähän parempaa


Sipsuja.. en ois muuten ostanu mutta ku ne nyt sattu olee samalla käytävällä ku pasta..


Maustehylly, oikean mausteen löytäminen olikin sitten helpommin sanottu ku tehty :D luulen ostaneeni grillimausteen ja lihamausteen, saa nähä kuinka pieleen meni :D


Kassajonossa turkismummon takana. Täällä on käytössä nää lyhyet kassahihnat, jotka on ihan hanurista koska siinä joutuu pakkaamaan kauheessa paniikissa tavaransa ennen kun seuraavan asiakkaan ostokset tulee päälle. Tosin tossa kyseisessä kaupassa sen jälkeen kun myyjä on lukenut tuotteen viivakoodin, laitetaan tavarat takasin koriin/kärryihin ja mennään sivummalle pakkaamaan mikä on erittäin jees. Jos on vähän ostoksia niin ne voi tottakai pakata siinä kassalla, mutta mulla yleensä on vähän isommat määrät tavaraa.


Minun ostokset; jauhelihaa, mehua, limua, nuudelia, kermaviili (jonka kannessa lukee "Magic Milk"?), pussikeitto sun muuta


Sitten ulos Sparista, jonka ovelta näkyy kaunis juna-asema :)


Parikymmentä metriä metrotunnelia pitkin ja ollaankin jo oikealla suuaukolla, Bajcsy-Zsilinszky ut on siis mun katu


Ylös ja ulos tunnelista..


Tästä risteyksestä jos katsoo oikealle..


..näkyy seuraavaa. Toi upee pinkki-oranssi rakennus on siis meidän koulu ja kadun päässä häämöttää Tonava.


Mutta ei käännytäkään oikealle vaan mennään tien yli ja ollaan meillä. Tytöt tuli teelle :)


Teehetken jälkeen lähdettiin ostoksille/kävelylle. Käytiin Euroshopissa (:D), josta ostin hammastahnaa, leikkuulaudan, ilmanraikastimen (meidän vessan putket haisee ihan hirveelle) ja viltin koska olen vilukissa. Tässä taidekuva mun jalasta ja ostoksista.


Nähtiin tää rakennus ja oli pakko ottaa pari kuvaa!



Selvitettiin Googlesta että kyseessä on Pyhän Tapanin kirkko. On se kyllä hienoa kun on netti puhelimessa! Luulin aina etten tarvii moista, mutta nyt kun sain liittymän kanssa ilmasen netin kolmeks kuukaudeks niin en osais enää olla ilmankaan.


Ladies 


Oltiin kaikki jäässä ja nälkäsiä, joten päätettiin pysähtyä Hummus Bar -nimisessä paikassa. Oli ihan törkeen hyvää ruokaa + halpaa! Otin kanasandwichin, joka oli kylläkin rulla, sekä pienen colan ja nää makso yhteensä 1190ft eli noin 4€ :)


Ainiin ja kun tultiin sisään saatiin heti käteemme tollaset minttuteet tms, oon joskus juonu tota samaa Tunisiassa mutta en nyt kuollaksenikaan muista mikä sen juoman nimi on.


Erika & Sanne


Siellä oli tollasia "inspiroivia" tekstejä seinillä ja muutenkin tosi kiva ja viihtyisä paikka, suosittelen! :)


Aterian jälkeen tulin kotiin ja illemmalla meen ehkä Sannelle ja Erikalle kylään jos jaksan. Huomenna (kuten muutenkaan perjantaisin) mulla ei oo koulua, mutta päivällä on koulun järkkäämä Erasmus-opiskelijoiden tutustumistilaisuus. Ja koska on tosiaan perjantai niin illalla on varmasti jotain muuta meininkiä, joten yritän tänään ottaa rauhallisesti & levätä että oon täydessä iskussa sit huomenna!


4 kommenttia: