perjantai 3. helmikuuta 2012

tutustumispäivä koulussa

Tänään oli siis Orientation & registration day koulussa. Olin etukäteen aika hermostunut, koska vihaan kaikkia tollasia tutustumisleikkejä ja itsensä esittelyä isolle ryhmälle.. Hyvin se kuitenkin meni, olin tokana esittelyvuorossa niin ei ehtinyt kummemmin ees miettimään koko tilannetta :D 
Koulu, joka sijaitsee ilmeisesti sairaalaa vastapäätä. Mun kotiovelta kävelee ehkä noin yhden minuutin koululle, mikä on erittäin jees!

Tilaisuuden veti meidän paikallinen Erasmus-koordinaattori ja hän kerto käytännön asioista ja kurssien valitsemisesta jne. Mun piti jo Suomessa valita ne kurssit mitä täällä käyn, mutta täällä onki sellanen systeemi et ekat 2 viikkoa voidaan vaan vierailla kaikilla mahdollisilla kursseilla mitä täällä on ja sitten vasta päättää mitä otetaan. Tekis mieli ottaa kaikkia hassuttelukursseja, mut yritän nyt kuitenki pitäytyä niissä oman alan aiheissa niin saan jotain opintopisteitäkin tältä lukukaudelta :D


Tänään oli myös puhumassa brittiläinen Mrs. Smith, joka on asunut Budapestissä kuus vuotta. Hän opettaa Cultural tourism -kurssia, jonka aion ehdottomasti ottaa. Rouva Smith oli myös koonnut meille paperinipun, johon oli listannut omia lemppari(ja inhokki-)juttujaan Budapestissä. Muutenkin tosi hauska nainen ja brittiaksenttia on aina ihana kuunnella!


Meidän ryhmässä on myös yks suomalainen mun lisäks :) Koulun jälkeen mentiin pienellä porukalla hommaamaan joukkoliikenteen kuukausiliput ja vähän kiertelemään Westendissä. Illalla on sit juhlat ja päästään tutustumaan paremmin! Oon sanonu tän saman asian varmaan sata kertaa, mutta ihan oikeesti kaikki ihmiset täällä on tosi ulospäinsuuntautuneita ja puheliaita! Välillä tuntuu et oon se juro erakko porukassa mut yritän aina hirveesti tsempata ja olla antamatta tän mun perus-suomalaisen (EI perussuomalaisen..) luonteen tulla tielle :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti