lauantai 24. maaliskuuta 2012

salamanca

Maanantaina lähdettiin päiväretkelle Salamancaan, joka on ihana vanha kaupunki Madridista kolmisen tuntia länteen. Meidän piti lähteä liikenteeseen jo 7.30 aamulla, nimittäin kaukoliikenteen bussiasema sijaitsee noin puolen tunnin matkan päässä hostellilta eikä tiedetty reittiä ihan tarkkaan.

Meidän hostellin kotikatu Calle de Bernardino Obregón

+5, hyi
Löydettiin kuitenkin perille vallan mainiosti ja bussimatka saattoi alkaa! Ekan puoliskon matkasta katselin maisemia, otin kuvia ja höpöttelin Sannen kanssa. Puolentoista tunnin matkan jälkeen pysättiin jossain pikkukaupungissa vartiksi, sen jälkeen hypättiin takaisin bussiin ja nukahdin samantien :D

Ekana iltana Madridissa oltiin syömässä ja ravintolan telkkarista tuli joku espanjalainen tosi-tv-ohjelma, joka kertoi tytöstä jolla oli vihanhallintaongelmia ja huonot välit perheeseensä. Sanne väitti että toi takana näkyvä vihreetakkinen tyttö oli siitä ohjelmasta, itse en oo ihan varma mutta selvä yhdennäköisyys heissä kyllä oli!

Pysähdyspaikka
Bussi oli moderni ja oikein mukava :)
 Saavuttiin Salamancaan puolenpäivän maissa. Sanne on asunut Salamancassa pari vuotta sitten, ja hänen entiset kämppikset Freddie ja Micky asuvat siellä edelleen. He tulivat noutamaan meidät asemalta ja mentiin kahville ja vaihtamaan kuulumisia.

Kahvin jälkeen lähdettiin kiertelemään ympäriinsä. Salamanca on tosi kaunis ja ihana vanha kaupunki, mutta maanantaina kun oltiin siellä sattui Espanjassa olemaan joku pyhäpäivä ja kaikki paikat oli kiinni :( Oli siis vähän tylsää ja sen lisäksi ihan järkyttävän kylmä! Tai no, tuulensuojassa aurinkoisessa paikassa oli ihan ok, mutta muuten ei pärjännyt.

Lukkoja, joihin rakastavaiset ovat kaivertaneet nimensä
Hengailtiin paikallisella keskusaukiolla auringossa tunti tai pari. Sitten käytiin syömässä kiinalaisessa all-you-can-eat-buffetissa ja ai että oli hyvää! Sen jälkeen käveltiin vielä ympäriinsä kunnes mentiin pubiin istumaan ja miettimään mitä voitaisiin seuraavaksi tehdä. Meidän bussi takaisin lähti vasta klo 20.30 joten aikaa oli tapettavana ihan liikaa :D Viimeiseksi tunniksi mentiin sit istumaan Freddien ja Mickyn kämpälle ja katsomaan espanjalaista tv-visailua.

Salamancan oma Plaza Mayor

Istuin ensin sivistyneesti penkillä, mutta sitten totesin että maa on paljon lämpimämpi ja siirryin alas

Kiinalaisessa sai 7 eurolla syödä niin paljon kaikkea ihanaa ruokaa kuin vain jaksoi!
Oltiin takaisin Madridissa joskus puolen yön maissa, nimittäin paluubussi kiersi kaikki mahdolliset pikku kylät. Se Madridin sisäisen liikenteen bussi jolla oltiin aamulla tultu linja-autoasemalle ei enää kulkenut, joten jouduttiin sähläämään metron kanssa kokonainen tunti ennen kuin päästiin takaisin hostelliin ihan kuolleina. Ei mennyt Salamancan retki siis ihan nappiin, mutta mitäs pienistä :D

1. yllätyyyyys että sinun elämässäsi ei ole taas joku mennyt nappiin :D

1. no ÄLÄ :D en ymmärrä miks ees enää kuvittelen et asiat edes vois mennä smoothisti