sunnuntai 22. huhtikuuta 2012

retken viimeiset kuvat

Noniin nyt on viikonlopun riennot takana ja on taas aikaa blogille!

Luokkaretkeltä on siis vielä käymättä läpi viimeinen päivä.. Sunnuntai-aamulla ajeltiin Vajaan, tarkemmin sanottuna Vay Adam -museeon. Tää museo on itseasiassa linna, joka kuuluu Vay-aatelissuvulle ja jossa he ennen myös asuivat tietty. Adam Vaylla oli myös merkittävä rooli Unkarin vapaussodassa 1700-luvulla.

Tossut jalkaan!

Tässä vaiheessa matkaa meininki alko olla jo aika väsynyttä :D
Vajasta lähdettiin Mariapocsiin, jossa ihmeteltiin jättiläismäistä ortodoksikirkkoa ja käytiin minimarkkinoilla.

Kun ajeltiin ympäriinsä bussilla nähtiin ikkunasta koko ajan noita "torneja" ja pakkohan mun oli sit saada kuva sellasen kanssa :D kuten sanottu loppumatkasta huumori oli erittäin huonoa..

Mariapocsin jälkeen mentiin takaisin hotellille syömään lounasta ja hakemaan matkatavarat. Retken viimeinen kohde oli kuuluisa viinialue Tokaj ja ohjelmassa oli tottakai mitäs muutakaan kuin syömistä ja juomista.

Epäilyttävästä ulkonäöstä huolimatta toi oli niiiiiin hyvää!

Minä ja saksalaiset
Maisteltiin yhteensä kahdeksaa eri viiniä ja kaikki saivat lahjaksi pullon yhdeksättä laatua. Oli kivaa, mutta kahdeksan viiniä on ehkä vähän liikaa, täällä kun niitä ei syljetty pois :D ja jostain syystä meidän pöytä oli ainoa joka sai aina lasit kukkuroilleen eikä vain paria senttiä pohjalle niin kuin muut..

Erika, Karolina & villisika
Tässä viel kartalla et missä me oikeen vierailtiin.

A. Budapest
B. Baktalórántháza
C. Mateszalka
D. Mariapocs
E. Tokaj
Tää kyseinen alue on Unkarin köyhintä ja sen kyllä huomas, välillä tuntu et kylät joiden läpi ajettiin oli autioita kun niissä ei oikeasti ollut mitään elämää. Mutta ihmiset joita täällä tavattiin oli kaikki maailman sydämellisimpiä ja aidosti niin ilosia meidän vieraluista :) Joka paikkaan meijät toivotettiin tervetulleiks uudestaan ja saatiin lahjoja ja ties mitä. Tuntu ihan kurjalta lähteä takas kotiin :(