torstai 21. helmikuuta 2013

here comes the sun

Tänään täällä paistaa aurinko! Eilenkin tosin paistoi aamupäivällä, mutta sit tuli äkillinen 15 minuutin älytön lumisade ja sen jälkeen loppupäivä olikin taas harmaata. Mutta tänään tosiaan tuntuu että kevät tuoksuu jo ilmassa :)

Kotikulmilta
Tennarikelit! Keväthän ei tosin ala ennen kuin saa nahkatakin päälle, ja siihen on vielä ihan liian kylmä
Koirakosmetiikkaa

Kävin aamulla pyörähtämässä töissä ja sen jälkeen lähdin asioille. Oon saanu päähäni että haluan ostaa repun, koska reppu on cool ja kätevä. Viimeks oon käyttäny reppua kasiluokalla, mut nyt oon ilmeisesti selvinnyt niistä pissisaikojen Eastpak-traumoista kun reppu alkaa taas näyttää hyvältä. En kuitenkaan löydä mistään mitään kivoja! Haluisin semmosen simppelin mustan tai ruskeen nahkasen, mutta ei oo tullut vastaan vaikka oon kiertäny jo kahessa ostoskeskuksessa etsimässä. 

Jatkoin repunmetsästystä tänään ja otin kohteeksi jättimäisen vaatekaupan Skálan, joka sijaitsee vastapäätä mun entistä kämppää. Skála on ollu pieni mysteeri mulle viime vuodesta asti, koska en osaa hahmottaa minkä "tasoinen" liike se on, eli että onko se lähempänä Tarjoustaloa vai Stockmannia. No joo, ehdottomasti enemmän Tarjoustalon tyyppinen noista kahdesta.. Mut haluisin tietää mitä esimerkiksi paikalliset mun ikäiset tytöt aattelee Skálasta, onks siellä tosi noloo shoppailla vai ei. Mullehan sille ei tosin oo mitään väliä, koska oon ulkomaalainen ja en muutenkaan tajua mistään mitään :D Skálassa kaikki tuotteet on melko halpoja, ja laatu vaihtelee. Ostin sieltä viime vuonna lenkkarit ja lompakon, lenkkarit hajos samantien mut lompakko mulla on edelleen jokapäiväisessä käytössä. Joka tapauksessa, en löytäny reppua vaikka aattelin että no täältä viimeistään sen löydän :(

Tuolla mä asuin ennen! Punaruskea ovi oli mun kotiovi :)
Skálan tarjontaa





Skálasta menin maksamaan nettilaskun. Täällä Unkarissa elellään vielä tyytyväisenä ajassa ennen nettipankkeja (tämä on liioittelua) ja laskut maksetaan raahautumalla lähimpään isoon postitoimistoon. Yritin maksaa ks. laskun netissä, mutta Danske Bankin nettipankki ei hyväksynyt unkarilaista tilinumeroa/viitenumeroa. Postiin siis! Siellä sitten seisotaan jonossa muiden laskunmaksajien kanssa ja isketään käteistä pöytään. En tiedä pystyiskö laskuja maksaa netissä jos olis unkarilainen pankkitili, se selvinnee myöhemmin.

Nyugati palýaudvar - läntinen rautatieasema
Teréz körút eli yksi pääkaduista
Jonotusta postissa
Postista suuntasin Westend-ostoskeskukseen reppua etsimään ja löysin samalla vähän muutakin.. Kaupoissa on jo hirveesti kaikkia söpöjä pastellivärejä, mutta mun mielentila on kuitenkin edelleen talvinen, enkä oo valmis siirtymään kevätvaatteisiin :D Monissa kaupoissa oli alennuksia sesongin vaihtumisen takia, mikä on tietty aina positiivinen juttu.


Kaulahuivi, oli niin halpa että oli pakko ostaa 
Näistä en osannut päättää minkä värin otan niin otin molemmat 
Oon  jo pitkään hypistelly tälläsiä silkki/sifonki/tms paitoja, ja vaikka ne ei ehkä oo ihan mun tyyliä niin nyt sitten menin ja ostin
Kotimatkalla pysähdyin uudessa Lidlissä, joka on avattu mun entiselle kotikadulle, Skálan viereen. Huraa!! Ei siellä ihan samoja tuotteita ollut kuin Suomen Lidleissä (esim. vadelmalimu puuttui), mutta melkein :) Lidlin löytyminen korvas ehdottomasti reputtomuudesta johtuvan harmituksen!

Että voi ihminen tulla onnelliseksi niinkin pienestä asiasta kuin tutusta ruokakaupasta :)
 Nyt oon kotona ja tänään ajattelin vihdoin tarttua härkää sarvista ja korjata mun opinnäytetyön, niin saisin sen lähetettyä viimeiseen arviointiin. Illaksi ei oo suunnitelmia, mutta mulla on huomenna vapaapäivä eli viikonlopun vietto on jo alkanut, jee :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti