keskiviikko 6. maaliskuuta 2013

vastoinkäymisiä

Oon viime aikoina kärsinyt erilaisista pienemmistä ja suuremmista terveysongelmista. Ensimmäisenä niistä oli viikkojen allerginen nuha ja aivastelu, jonka aiheuttajaa en vieläkään oo selvittänyt. Mulla on aina ollut herkkä (nuha)nenä ja epäilinkin ensimmäisenä, että aivastelun aiheuttaja olisi ollut untuvatäytteinen tyyny. Ostin uuden hienon allergikoille soveltuvan tyynyn, mutta ärsyttävä niiskutus jatkui joten syyttävä katse siirtyi Locaan. Olis tosin melko hassua että saisin koirankarvoista nuhan, kun mulla on kuitenkin oma koira ollut kymmenen vuotta. Joka tapauksessa, aivastelu hellitti vihdoin viime viikolla reilun kuukauden piinan jälkeen, thank god. En edes välitä enää miksi se alkoi tai loppui, oon vaan kiitollinen että pääsin siitä eroon.

Näky johon herään joka aamu kello 6-7
2,5 litran limupullo 1,20€, sikahalpa jopa paikallisessa mittakaavassa
Seuraava murheenkryyni onkin sitten mun vasen polvi. Mulla on yliliikkuvat polvet, mikä ei ole niin hassua kuin miltä kuulostaa. Vuosina 2002-2007 mulla meni polvet sijoiltaan lähemmäs 20 kertaa, kunnes sitten oikea polvi leikattiin kun mikään muu ei tepsinyt (myönnettäköön tosin, että en ollut maailman ahkerin fysioterapiassa määrättyjen polvijumppaliikeiden tekijä). Leikkaus tehtiin heti vuoden 2007 alussa, minkä jälkeen mulla ei oo ollut käytännössä mitään polviongelmia. Nyt sitten viime perjantaina otin pari juoksuaskelta ja kuuden vuoden jälkeen naks, polvi pois sijoiltaan. Se on edelleen älyttömän kipeä ja kävin näyttämässä sitä lääkärille, joka kertoi polven parantumisen kestävän 2-3 viikkoa ja jos haluan elää täysin terveiden polvien kanssa, on toi toinenkin leikattava. Nyt sitten onkin miettimistä että missä välissä pystyn pitämään 4 viikon sairasloman.. Ja on varmaan sanomattakin selvää että en halua polvileikkaukseen Unkarissa :D

Taksissa menossa eläinlääkäriin viime torstaina, taksikuski oli omituinen hekottelija joka toisella kädellä ohjasi rattia ja toisella esitteli kännykästä kuvia omasta koirastaan
En oo ainoa joka on odottanut aurinkoisia päiviä :)
Nahkatakki päällä eli kevät on täällä :D ja tällä ei varmasti oo mitään tekemistä sen kanssa että oon nyt kipeenä
Nyt sitten kaiken kukkuraksi oon vielä flunssassa ja jouduin tänään jättämään väliin unkarintunnin. Onneksi kielikoulun johtajatar on ihana ja pitää mulle yksityistunnin tänään läpikäydyistä asioista, niin en ihan putoa kelkasta :) Mulla jatkuu töissä löysäily vielä ensi viikon alkuun, jolloin pomo palaa lomalta ja minä palaan normaaliin aikatauluun. Suunnitelmissa olisi olla silloin myös fyysisesti taas parhaassa mahdollisessa kunnossa :D Ajattelin myöskin ehkä pistäytyä naapurin kuntosalilla kunhan flunssa hellittää, sillä lääkäri sanoi että parasta hoitoa polvelle on pyöräily. Oon itseasiassa tässä vähän toisella silmällä katsellutkin käytettyjä pyöriä, mutta kuntoilun kannalta tehokkainta on varmaankin mennä suosiolla salille. Ja nyt kun mainitsin siitä näin julkisesti niin en kehtaa olla enää menemättäkään :D

Tän päivän kuvaviestivastaus kysymykseen "miten voit?"
Hot dog -spagettia, näin netissä kuvan ja oli pakko testata (en suosittele - hirveä vaiva valmistaa ja maistuu yllättäen ihan vaan nakeilta ja spagetilta) 
Kehitin kertakäyttökameran kuvia, tässä kaks lempparia :)
Mutta paistaa se aurinko risukasaankin, oon nimittäin tavannut täällä jo kaksi suomalaista ja lisää on tiedossa, nimittäin ens viikon viikonloppuna olis tiedossa suomalaiset illanistujaiset :) viime vuoden kokemusten perusteella suomalaisten kokoontumiset täällä Budapestissa voi olla vähän, ööh, riehakkaita, eli odotan erittäin innolla :D Raporttia seuraa sitten perästä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti