perjantai 5. huhtikuuta 2013

materialismionnellisuutta

Uniongelmista on nyt selvitty (viime yönä nukuin kellon ympäri) ja energia riittää taas muihinkin asioihin kuin hereillä pysyttelyyn. Oli kyllä kauhee viikko, keskiviikon unkarin tunnilla olin niin sekaisin väsymyksestä että vastasin joka ikiseen kysymykseen väärin ja yhdessä vaiheessa opettajakin kysyi että Laura are you ok :D 

Eilen taas olin iltapäiväsiidereillä uuden suomalaistuttavuuden ja yhden britin kanssa ja väsymys + vahva siideri ei ollut ehkä paras mahdollinen yhdistelmä.. Mutta on kyllä aina tosi kivaa tavata uusia suomalaisia täällä! Meillä on Facebookissa Budapestin suomalaisille oma ryhmäkin nimeltä Suomalaiset pustalla, jossa on jo reilut 20 jäsentä :)

Yksi tämän viikon piristys oli Asokselta tilattujen uusien laukkujen saapuminen. Meillä on Hakanin kanssa tapana lyödä vetoa erilaisista asioista jos ei muuten meinata päästä yhteisymmärrykseen, ja nää laukut oli mun vedonlyöntivoitto :D Joskus viime kuussa Hakan oli lähdössä juhlimaan keskellä viikkoa ja mä olin sitä mieltä että se on huono idea, koska seuraavana aamuna sillä oli aikainen luento jolle se ei sitten kuitenkaan herää. Hakan taas väitti että höpöhöpö, kyllä hän pystyy helposti heräämään vaikka olisikin myöhään ulkona. No, arvaatte jo varmaan miten siinä sitten kävi.. Tilanteessa jossa mä oisin hävinnyt olisin joutunut ostamaan Hakanille jonkun kalliin viskipullon, mä taas valitsin panokseksi yhden avoimen toivomuksen. Ajattelin ensin että haluan Raybanin aurinkolasit, mutta kun muistelin viime kesää jolloin rikoin kolmet aurinkolasit, tulin siihen tulokseen että laukku (tai kaksi) on ehkä parempi idea :D 

Reppu!! Toi on vaan noin viis kertaa pienempi kun odotin mutta sellasta se nettishoppailu on
Lattialla kuvaaminen loppui lyhyeen

Ratkotaan usein hankalia tilanteita myös kolikonheitolla, esimerkiksi jos ollaan vaikka tilattu ruokaa ja kinastellaan siitä kumpi joutuu menemään alaovelle noutamaan ne. Ruoan tilaaminen on täällä liiankin houkuttelevaa, sillä valikoima kattaa kaiken sushista pizzaan ja unkarilaisesta ruoasta pihveihin ja kebabiin. Kotiin tilaaminen on myös yhtä halpaa kuin ravintolassa syöminen, esimerkiksi meidän molempien ruoat yhteensä ei ikinä maksa yli 5000 ft (n. 16e). Ja mikä parasta, tilaaminen suoritetaan internetissä, eikä tarvitse alkaa soittelemaan mihinkään.

Tän päivän ohjelmassa mulla on vähän siivousta ja sen semmoista, sitten ajattelin käydä yhdessä brittiläisessä kaupassa, josta kuulin eilen siltä suomalaiselta tytöltä. (Siellä myydään siideriä.) Ennen sitä joudun kuitenkin odottelemaan kotona korjausmiehen saapumista, meidän vierassängyn pohja on nimittäin ihan säpäleinä. Illalla sitten menen lentokentälle kavereita vastaan ja sitten lähdetään tottakai yöelämään :) Ensi viikosta pitäis tulla ihan superkiva juurikin näiden kamujen takia, mutta myös siitä syystä että töiden osalta mulla on luvassa Budapestin kiertoajeluiden testaamista :D ajelen siis busseilla ja laivoilla päivät pitkät ja raportoin sitten pomolle mitä mieltä olin mistäkin, ei paha!

Loppuun vielä mun eilisen päivän koti- ja työasut, huomaatte varmaan kuinka paljon jaksan panostaa vaatteisiin nykyään :D
  


 Hyvää viikonloppua kaikille :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti