sunnuntai 12. toukokuuta 2013

same old same old

Mulla on ollut ihan tyhmä viikko. En oo tehnyt yhtään mitään, koko ajan on jotenkin väsynyt ja saamaton olo, mikään ei huvita ja mieli jotenkin ihan maassa. Plaah. Edes sää ei oo ollut kiva, vaan viilentyy päivä päivältä ja on ollut aika pilvistä ja vähän satanutkin. Viikon kohokohta oli perjantaina kun käytiin vihdoin Ikeassa ostamassa ne parvekekalusteet. Partsilla tulikin sitten istuttua urakalla, eilinen päivä ja ilta meni siellä kokonaisuudessaan, tänään onkin sitten ollut jo liian kylmää.

Ainiin, näin tiistaina unkarilaisen julkkiksen, en tosin tiedä yhtään kuka hän mahtoi olla :D Julkkikseksi hänet tunnistin siitä miten ihmiset tuijotti ja pari nuorta miestä kävi pyytämässä yhteiskuvaankin. Kyseessä oli keski-ikäinen hoikka erittäin ruskettunut ja rikkaan näköinen herra, hälyttääkö kenenkään kelloja? Tää kuvastaa niin hyvin sitä miten pihalla mä täällä olen, en tiiä yhtäkään unkarilaista julkisuuden henkilöä, en ajankohtaisia puheenaiheita, en yhtään mitään. Niin kauan kun en puhu/ymmärrä kieltä tuun olemaan enemmän tai vähemmän ulkopuolinen. Se ei oikeastaan haittaa, vaikka onhan se vähän hassua asua maassa jonka tapahtumista ei tiedä mitään. Sekin auttaisi jos voisi vaikka katsella unkarilaista tv:tä, mutta Hakan fiksuna poikana heitti roskikseen juuri sen kaapelin, jolla saisi telkkarikanavat näkymään. Tyypillistä. :D

Unkarin kurssi loppui keskiviikkona ja pitkän pohtimisen jälkeen päätin että en nyt toistaiseksi jatka opintoja. Syitä on moniakin, muun muassa se että multa tulisi jäämään väliin monia tunteja eri menojen takia. Lisäksi en koe että edistyn niin nopeasti että opinnot auttaisi mua työnsaamisessa, mikä oli se alkuperäinen syy aloittaa koko kurssi. Kaiken kukkuraksi mun tulevaisuuden työtilanne on täysin auki, joten mielummin pistän nekin 200 euroa säästöön. Jatkan opiskelua sitten mahdollisesti syksyllä jos siltä tuntuu. 

Ensi viikolta taas odotan etenkin Euroviisuja, oon suuri fani! Eilen just katselin Yleltä 4-tuntisen viisujen esikatselun ja sain vähän osviittaa ketä tänä vuonna kannattaa seurata ja kannustaa (Ranska, Norja, Kreikka ja Ruotsi oli mun lemppareita) :D Lisäksi oon aika hyvin pysynyt kärryillä jääkiekosta ja katsoinpa tossa Suomi - Venäjä -pelinkin, saa nähdä jos innostun katsomaan jatkossakin.

Yllätin Locan mutustelemasta mun rakkaan Hapsu-laukun hapsuja 
Localla on sellainen tapa että hän tuo mun eteen luun/pallon/minkä milloinkin ja oikeasti tuijottaa sitä niin kauan kunnes mä heitän sen, vaikka siinä menisi kymmenen minuuttia. Tässä keskittyminen on näköjään herpaantunut.
Uudet kengät 
Tän kuvan pointtina on tuo roskista tyhjentävä varis
Tiistaina shoppailemassa 
Tässä ollaan just herätty päiväunilta
Unkarilainen herkku palacsinta, eli siis lettu jonka väliin voi laittaa periaatteessa mitä vain makeaa, kuten vaikka hilloa :) tässä täytteenä on Kinder-suklaata. Yleensä letun päällä on vielä tomusokeria, mutta mun makuun sokeria on ihan tarpeeksi noinkin :D
Lakkasin rumat barbikynnet 
Siivosin vapaaehtoisesti ja piti tietty ottaa todisteeksi kuva
Ikeassa

Uusi tuoli :) Toi takana oleva vihreä roskis EI kuulu sisustukseen vaan se on lähdössä pois hetimiten, meille se on päätynyt joskus jonkun bileillan päätteeksi
 
Vappu, kymmenen pistettä sille joka bongaa mut!
Jäätelön syöntiä. Olin yksi ilta kotona ihan ypöyksin ja oli hassua syödä ilman että joku oli vieressä tuijottamassa :D
Loppuun vielä video jossa joku (kieltämättä melko ovela) tyyppi varastaa puhelimen Budapestin metrossa, toi oli ainakin mulle hyvä herätys olla oikeasti vieläkin tarkempi tavaroistani kun täällä liikun.


2 kommenttia: