lauantai 2. marraskuuta 2013

10 + 2

Kaksitoista asiaa joita et vielä minusta tiennyt:

1. Mun ärsytyskynnys on matala, ja kiukustun hetkellisesti milloin mistäkin useita kertoja päivässä. En kuitenkaan ole tosissani vihainen eikä mun maailma noihin ärsyyntymisiin kaadu, ja unohdankin jo seuraavassa hetkessä koko jutun. Voisi siis sanoa että oon temperamenttinen luonteeltani. 
Tässä erinäisiä asioita jotka saa mut näkemään punaista ja kiihtymään sekunnissa nollasta sataan: syödessä mässyttäminen (oon ihan tosisssani miettinyt mitä tekisin jos tapaisin unelmien prinssini ja se mässyttäis ja tullut siihen tulokseen etten pystyis olemaan sen kanssa), töykeät ja epäkohteliaat ihmiset, hidastelijat liikenteessä, itseni toistaminen (eli toisin sanoen se jos mua ei ole kuunneltu ekalla kerralla ja joudun sanomaan uudestaan mitä äsken sanoin), se kun limupullon pohjalle on jätetty millin verran juotavaa tai jos tyhjä mehukannu on jätetty jääkaappiin, huono asiakaspalvelu, ihmiset jotka avaa turvavyön lentokoneessa ennen merkkivalon sammumista, ohittelijat, se jos asiat ei tapahdu hetinyt, kun blogeissa kirjoitetaan että "tänään kuulin jotain ihan kreisii ja mullistavaa ja kaikki tulee muuttumaan!!!..mut en voi kertoo siit vielä seuraavaan 3,5 kuukauteen, sori" , ihmiset jotka puhuu puhelimessa kassalla, jne jne jne. Verenpaineet on siis taivaissa tämän tästä :D

2. Tykkään siitä että asioilla on omat paikkansa ja järjestyksensä. Pidän aina esimerkiksi meikkejä ja hiusjuttuja samalla tavalla omissa laatikoissaan olin sitten Suomessa ja Budapestissa, ja hoidan laittautumisen ja meikkaamisen samassa järjestyksessä joka päivä. Töissä taas mulla on AINA essun oikeassa taskussa kyniä ja vasemmassa taskussa pullonavaaja. Olin aikaisemmin Tigerissa töissä (siinä krääsäkaupassa siis, ei baarissa johon 99% ihmisistä yhdistää nimen Tiger) ja ylivoimaisesti parasta töissä oli se kun sai järjestellä satoja pikkutuotteita omille paikoilleen :D En myöskään oo muuten mikään maailman siistein ihminen jos puhutaan imuroinnista tai pölyjen pyyhkimisestä, mutta tavarat on aina omilla paikoillaan.

3. Oon tosi nirso enkä usein kokeile uusia ruokia (koska mitä jos en tykkääkään). En syö mm. sieniä, katkarapuja, tomaattia, maitoa, piimää, suklaata (tää aina hämmentää ihmisiä), maissia, mitään kuumia juomia paitsi teetä äärimmäisessä kurkkukivussa, vichy-vettä, muikkuja, mustekalaa, simpukoita, pinaattia, punajuurta, pähkinöitä.. ja lista jatkuu. Ravintolassa tilaan aina samoja ruokia ja en myöskään osaa pahemmin itse kokata. Itselleni laitan kyllä melko mielelläni ruokaa ja en syö eineksiä, mutta inhooooon kokata muille ihmisille :D se on tosi epämiellyttävää. 

4. Oon ollut ammattikorkeakouluun asti aina tosi hyvä koulussa ja opiskelu on ollut mulle helppoa. AMK:ssakin olisin varmaan pienellä vaivannäöllä saanut enemmän niitä nelosia ja vitosia, mutta kun lähestulkoon mitään tekemättä saa kolmosia niin tyydyin siihen :D Oon ala-asteelta asti myös hoitanut läksyt ja kokeisiinluvut itsenäisesti ja musta on kummallinen ajatus että vanhemmat tulevat tarkistamaan lapselta onko läksyt tehty. Yläasteella (ja vähän lukiossakin) olin oikea oppikirjan malliesimerkki pissiksestä, ainoastaan sillä erolla että sain silti aina kiitettäviä arvosanoja. Lukiossa luin paljon englannin ja äidinkielen kursseja, ja kielet onkin aina olleet mun vahvimmat sekä lemppareimmat aineet. Ruotsin kanssa tosin kävi niin että aloitin sen opiskelun seiskaluokalla suurella innolla, mutta kun en heti oppinutkaan samantien kaikkea niin suutuin ja luovutin ja eipä se opiskelu siitä enää ikinä lähtenyt käyntiin. Vaikka oon opiskellut ruotsia noin 9 vuoden ajan koulussa, eniten opin sitä kuitenkin sen puolen vuoden aikana kun olin Porvoossa töissä paikassa jossa puolet asiakkaista ja työkavereista olivat ruotsinkielisiä. Tosin sen jälkeen lähdinkin sitten Budapestiin ja onnellisesti unohdin sen vähänkin taidon mitä olin saavuttanut :D

5. Oon ahkera internetin käyttäjä ja seuraan varmaan lähemmäs 50 nettisivua säännöllisesti. Tykkään pysyä kärryillä maailman tapahtumista - ja etenkin julkkismaailman tapahtumista hehe. Lisäksi tiedän aina uusimmat memet sekä sen mitkä youtube-videot ja telkkarisarjat nyt on kaikista suosituimpia. Ennen tämän lisäksi tiesin myös kaikki uudet biisit ja leffat, mutta parin vuoden aikana olen niiltä saroilta pudonnut lähes täysin kärryiltä.

6. Mun mielestä maailmasta tulisi kieltää lailla seuraavat asiat: karaoke, onepiecet/jumpinit/however you call it, naamalävistykset (tähän väliin sellainen info että mulla oli itselläni kielilävistys yhden vuoden ajan tuossa muutama vuosi takaperin..), mopoautot, Playstation+X-Box+Nintendo, Salatut Elämät, yleisestikin liian pitkälle jatketut telkkarisarjat - eiköhän vaikka viidessä kaudessa ehditä jo puristaa hahmoista irti kaikki mahdollinen, maksullinen pysäköinti, kännykän jatkuva naputteleminen ruokapöydässä ja ennen kello kuutta alkavat aamuvuorot.

7. Valmistuin restonomiksi tuossa reilu viikko sitten ja nyt jo tuntuu siltä että tulen vielä jatkossa opiskelemaan jotain muuta. Ala ei ole vielä ihan tarkentunut, mutta olen pyöritellyt mielessä markkinointia ja jotain visuaalista. Mietintä jatkukoon.

8. Oon ihan hirvee säheltäjä ja hosuja ja vähän semmonen meen enkä meinaa -tyyppinen tyyppi. Kaatelen laseja tuon tuosta (mm. eilen kahvilassa ja viikko sitten omissa valmistujaisissani.. aiemmin syksyllä myös kaadoin lähes kiehuvat teevedet käteni päälle ja sain siitä muistoksi palovamman), pudottelen asioita, jään vaatteista kiinni milloin mihinkin kun pyyhällän menemään, kaupungilla meinaan aina porhaltaa tien yli katselematta tuleeko autoja, en ikinä kokkaa reseptin kanssa ja lipsauttelen suustani aina mitä ensimmäisenä mieleen tulee. Jos mua ei nää in action niin vaikutan ilmeisesti tosi rauhalliselta ja harkitsevalta ja hiljaiselta, mutta kun alan hääräilemään ympäriinsä niin todellinen Laura paljastuu :D Haha tuli taas mieleen sekin kun hirveellä tarmolla siivosin Budskissa ja tomerana vein peitot parvekkeelle tuulettumaan ja kun muistin asian noin vuorokauden kuluttua niin yllättäen tuuli oli ne vienyt mennessään.. Ollaan puhuttu serkkuni kanssa että olispa ihanaa olla sellainen ihminen jolla on aina meikit ja hiukset ojennuksessa ja vaatteet tiptop mietitty, mutta ei kun ei :D

9. Kuuntelen tosi epäcoolia musiikkia, soittolistalta löytyy tällä hetkellä mm. Elastista, Bieberiä, Selena Gomezia ja Isac Elliotia.. :D Jos multa kysytään että millaista musiikkia kuuntelen, niin vastaan yleensä että listamusiikkia. Pop ja r&b on parasta ja suosikkiartisti vuodesta 2005 on ollut Justin Timberlake (kiroan itseäni etten ehtinyt nappaamaan lippuja Justinin Helsingin keikalle). Lisäksi kuuntelen kausittain rokkia kuten Volbeattia (jonka oon nähnyt keikallakin) ja Avenged Sevenfoldia. Yksi jo vuosia miellyttänyt genre on reggaeton, mikä on ehkä yllättävääkin sillä sitähän ei Suomessa kuunnella eikä mulla ole mitään yhteyttä Etelä-Amerikkaan enkä edes puhu espanjaa (vaikka sitä jotenkin kummasti vähän ymmärränkin). Voin kuitenkin nyt paljastaa miten oon aikoinani (puhutaan siis vuodesta 2007 tai 2008) löytänyt reggaetonin :D Sehän kävi niin että olin surffailemassa youtubessa, ja siellä kävi se klassinen harhautuminen eli aloitin katsomaan jotain julkkiksen haastattelua ja tuntia myöhemmin löysin itseni katsomasta videota sandiegolaisista latinoiden kotibileistä :D Videon sisältönä oli lähinnä sitä kun juhlavieraat tekivät jengimerkkejä kameralle ja lisäksi kuvaa tanssilattialta, jossa musiikkina soi jotain TOSI HYVÄÄ. Videon kommenteista bongailin biisien nimiä ja olin samantien koukussa. Lemppareita reggaeton-artisteja on Wisin y Yandel, Don Omar ja uusimpana löytönä J Balvin.

10. Mulla ja mun Porvoon tyttökavereilla on ihan oma tapamme puhua keskenämme. En oikein tiedä miten ollaan se kehitetty ja ollaankin usein aiheutettu hilpeyttä muissa ihmisissä sekä myös itsessämmekin :D meidän puhetapa myös tarttuu! Yritin miettiä miten kuvailla sitä ja ehkä vois sanoa että puhutaan puoliksi kirjakieltä ja käytetään mahdollisimman muodollisia ja kummallisia sanoja tavaroille ja asioille. Epämiellyttävä ihminen on hirviö ja makuuhuone on kammari ja niin edelleen. Jos esimerkiksi lintsattiin tunnilta amkissa niin sehän muotoiltiin niin että "Haaga-Helia ei taaskaan saanut meitä haaviinsa!" En nyt tiedä aukeeko tää kenellekään, todennäköisesti ei :D Ollaan kerrottu samoja vitsejä tässä viimeiset kolme vuotta ja edelleen naurattaa! Muun muassa youtuben kuuluisaa Yllätyssynttärit-videota katsottiin varmaan sata kertaa ja hoettiin niitä juttuja viikkoja ja ehkä vähän edelleenkin :D Yksi legendaarisista keskusteluista käytiin Berliinissä kun Sari totesi Harry Potterista että "eikös hän ole se kuuluisa taikuri kotimaassaan" :DD apua. 

11. En muista enää yhtään millaista mun jokapäiväinen elämä on ollut lukioaikaan tai siitä taaksepäin ja oon monesti miettinyt että olisipa kivaa muistaa kaikki elämässä tapahtuneet asiat. Sitten oon miettinyt asiaa uudestaan ja todennut että se olis kyllä ehkä vähän liikaa käsiteltävää mun psyykelle :D mutta pointtina tässä on se että tosi kurjaa jos en 3-4 vuotta tästä eteenpäin muista näistä ajoista enää mitään, sillä etenkin opiskeluajat on olleet mun mielestä ihan parhaita.

12. Olen entinen heppatyttö (tähän siskoni kommentois että miks kaikkien heppatyttöjen täytyy kutsua itseään heppatytöiksi). Aloitin ratsastamisen 7-vuotiaana ja jatkoin ihan tavallisilla tunneilla käymistä 13/14-vuotiaaksi asti, jolloin siirryin yksityiselle tallille. Sieltä sain hoitohevosen jota siis käytännössä hoidin kuin omaani noin vuoden ajan (kai? tästä just puhuin tossa kohdassa yksitoista). En ikinä tähdännyt mihinkään kilpailuihin koska en oo yhtään sen henkinen ihminen ja lisäksi aina kun jouduin kilpailutilanteeseen niin mua jännitti niin paljon että meinasin kuolla, mikä vähän niin kuin vei ilon koko tilanteesta. Ratsastus ja yleinen heppailu oli mulle vaan sellainen kiva harrastus, siihen asti kun se ei sitten enää ollutkaan kivaa :D 15-vuotiaana se ei vaan enää kiinnostanut mua ja päätin lopettaa sen jälkeen kun tallille meno oli jo pitkään tuntunut enemmän pakolta kuin mieluisalta. Nyt on mennyt yhtä kauan aikaa lopettamisesta kuin mitä kokonaisuudessan ratsastamista harrastin ja täytyy kyllä rehellisesti sanoa ettei kertaakaan ole tehnyt mieli käydä kokeilemassa uudelleen. Mutta never say never ja silleen :)

Ps. Budapest-countdown: 3 days!

3 kommenttia:

  1. HAHAHAHAHAHA haaga-helian haavit ja harry potter! unohtamatta tietenkään suurlähettilästä ja hänen uskollisia stalkkereitaan :D !!!

    VastaaPoista
  2. Kolme vuotta naurettu samoille jutuille ai että :DDDDD

    VastaaPoista