tiistai 17. joulukuuta 2013

jouluksi kotiin

Huomenna minä lähden Suomeen joulunviettoon. Suomessa on luvassa kaikenlaista ohjelmaa, mm. hammaslääkäri ja kaveriporukan jättiristeily (meitä on lähdössä seitsemän hytillistä porukkaa, en malta odottaa!). Oon Suomessa kymmenen päivää ja kun palaan tänne niin saan vain hetken hengähtää ennen kuin on taas pakattava laukku ja suunnattava takaisin lentokentälle - nimittäin heti seuraavana päivänä ollaan Hakanin kanssa lähdössä sinne Pariisiin uudeksi vuodeksi. 

Voin siis jo melko varmuudella sanoa että blogissa tulee olemaan hiljaista sinne tammikuun ensimmäisille viikoille asti. Muita tuomitsematta oon henkilökohtasesti sitä mieltä että on hölmöä ajastaa blogiin postauksia loman ajaksi, tuskinpa ne lukijat mihinkään karkaavat vaikka blogissa olisikin pari viikkoa vähän hiljaisempaa? Varsinkin näin joulun ja uuden vuoden aikana kaikilla muillakin on varmaan muuta tekemistä kuin nököttää tietokoneen ääressä :)

Ennen kuin lopettelen tämän vuoden 2013 viimeisen postauksen niin katsotaan mitä kaikkea ollaan taas täällä Budapestin päässä ehditty tekemään viime aikoina :D

Kärsivällistä odottelua ennen lenkille lähtöä

Käytiin tosiaan vähän hienommassa pihviravintolassa juhlistamassa Hakanin synttäreitä. Tolla La Pampalla on sisar-ravintola nimeltä Pampas, jossa käytiin viime vuonna kerran syömässä ja oli sen verran positiviinen kokemus että kokeiltiin nyt tätä toista sitten. Suosittelen molempia, eikä toi hintakaan nyt niiiin järkyttävä ollut: salaatti + 2 pääruokaa + juomat (2x virvoitusjuoma + olut + viini + espresso) tekivät yhteensä n. 50e. Että kyllähän sitä nyt kerran vuoteen voi käydä :D 
(Tajusin että toi 50e on Suomessa varmaan ihan perushinta kahden hengen illallisesta, mutta mainittakoon nyt vielä että toi on Budapestin hintatasossa sieltä tyyriimmästä päästä.)

Minä söin New York stripin ja valkosipuliperunamuusia plus jaettiin toi salaatti, ja vaikka annos näytti ensin tosi pieneltä niin oli kyllä mulle ihan riittävä.


Viikko sitten olin Arena Plaza -ostoskeskuksessa joululahjoja metsästämässä ja törmäsin Kimiin! En muista oonko täällä blogissa kertonut elämäni tähtihetkestä eli siitä kun ensin Helsinki-Vantaalla istuin ravintolassa Mika Häkkisen viereisessä pöydässä ja sitten paria tuntia myöhemmin törmäsin Mikaan vielä Frankfurtin kentällä ja hän sanoi mulle moi......!! Mulla oli hirvee kiire ja hämmennyin ihan täysin niin etten saanut sanaa suustani ja sekös mua edelleen harmittaa, olis nyt voinut edes vastata sille jotain :D (tai pyytää yhteiskuvan..) 

Käytiin Locan kanssa Margitilla pitkästä aikaa


Siellä on nyt keväästä asti hurjasti rempattu paikkoja, ainakin joku uusi (uima-?)allas näkyi ilmestyneen paikalle


Nagymezö-kadun jouluvalaistusta, täällä näyttää joka puolella jo ihan joululta vaikke sitä kaivattua lunta olekaan.

Vietettiin perjantaina 13. päivä meidän omaa pikku jouluaattoa, mä kun en tosiaan oo täällä silloin varsinaisena päivänä. Turkissa ei tietenkään vietetä joulua joten tää oli samalla Hakanin ensimmäinen joulu, tuitui. Ei tosin syöty jouluruokia koska olis mennyt vähän monimutkaseksi, mutta syötiin muuta herkkuruokaa, kuunneltiin joululauluja ja avattiin lahjoja :)
  
Locakin sai tietysti oman pikku lahjansa, hän ei vaan osannut/tajunnut avata pakettia vaan juoksi sen kanssa ympäri kämppää ihan innoissaan

Hakanin pienellä avustuksella lahja saatiin sitten esille


Olin ostanut Hakanille lahjaksi pari paitaa jotka YLLÄTTÄEN (not) oli sitten väärää kokoa. Onneksi olin tapojeni vastaisesti ollut kaukaa viisas enkä leikannut hintalappuja irti, joten lauantaina pääsin sitten vaihtamaan paitoja toiseen kokoon. Kaikki viisaus tuli ilmeisesti käytettyä sillä päätin mennä asioimaan Vörösmarty teren liikeeseen, ja alueella oli mun lisäksi ehkä noin miljoona muuta ihmistä.

(Mitä olisikaan postaus ilman peilikuvaa.) Oon jo monta talvea halunnut ostaa polvisukat ja nyt sitten vihdoin sen tein, ja lauantaina ne oli ekaa kertaa jalassa. Muuten tykkäsin tästä asusta, mutta noi kengät ei kyllä yhtään sovi.. Löysin muuten ihanan entistä työpaikkaani Tigeria muistuttavan krääsäkaupan nimeltä Pylones, mistä olisin voinut ostaa suunnilleen kaiken.

Eilisilta meni sitten Pariisin matkaa suunnitellessa ja nyt on jonkunlainen löyhä matkasuunnitelma valmis. Jos jollain on mitätahansavinkkejä kahdelle ekaa kertaa Pariisiin ja ylipäätään Ranskaan matkustavalle niin niitä otetaan vastaan! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti