sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

1 - laiska sunnuntai

AAMU 
Tänään meillä herättiin myöhään, mistä on kätevä syyttää kesäaikaan siirtymistä. Kaikkien hämmästykseksi se oli tällä kertaa Hakan joka lähti viemään Locaa ulos, joten sain jatkaa unia vielä ihan pikkupikku hetken..

Loca: "herääherääherääherääherääherääherääherää"


NAAMA
Hetken luulin jo että olisin vähän saanut väriä kasvoille näinä aurinkoisina päivinä, mutta totuus on toinen.


HIUKSET
Oon viimeiset vuodet käynyt kamppailua mun hiusten kanssa ja kokeillut suunnilleen kaikkea. Mulla on luonnostaan maailman hennoin hiuslaatu ja vuosien värjäys/pidennykset/tupeeraus eivät todellakaan oo tehneet hyvää. Kesällä päätin luovuttaa ja antaa hiusten vaan olla rauhassa mahdollisimman paljon. Oon viimeksi värjännyt koko pään joskus heinäkuussa, raitoja otin kai lokakuussa ja sen jälkeen en oo käsitellyt hiuksia mitenkään. Siltä ne kyllä näyttävätkin ja jotain toimenpiteitä pitäis varmaan taas tehdä, mutta kun tiedä mitä tässä oikein tekisi :D Siispä annan vain olla. Ehkä kesällä aurinko vaikka vaalentaisi ne täydellisen sävyisiksi? Tässä kuitenkin mun tän päivän awesome kampaus: pesemättömät hiukset & pikkumyynuttura.


 RUOKA
Tämän viikon alku meni ihan järkyttävän vatsataudin kourissa, en siis oo ikinä kokenut mitään tollasta. Puoltoista päivää meni sängyssä maaten kuin kivi, sillä pienin liikahduskin kuten yskäisy tai puhuminen käänsi kaikki sisuskalut ylösalaisin. Vastoin luuloani selvisin siitä silti, ja tänään oli eka päivä kun tuntui taas 100% terveeltä ja siltä että kaikki voimat on vihdoin palautuneet. Sen kunniaksi tilattiin burgerit, kokeiltiin uutta paikkaa nimeltä Burgerland, joka ei kyllä mua ainakaan ihan vakuuttanut. Toi purilainen on ensinnäkin suunnilleen mun pään kokonen, mutta suurin osa on vaan tota leipää. Ranskalaiset oli löllöjä ja juustohampurilaiseksi tossa ei ollut juustoa nimeksikään. Hyvä puoli se että nälkä ainakin lähti!


TÄRKEINTÄ
En keksinyt tähän mitään, joten tän päivän tärkein juttu olkoon se että hengasin koko päivän verkkareissa.



PÄIVÄ
Täällä pidetään viikon kuluttua parlamenttivaalit ja erilaisia mielenosoituksia näkyy jo lähes päivittäin. Oikeastaan sana mielenosoitus on ehkä turhan raju tässä tapauksessa, sillä täällä ihmiset eivät heittele polttopulloja ja riko paikkoja, vaan kyse on enemmänkin marsseista. Osallistujat huutavat iskulauseitaan ja kantavat viirejä ja kylttejä pitkin keskustan katuja, mutta kaikki tapahtuu poliisin valvonnassa ja rauhallisessa ilmapiirissä. Kuten kuvasta näkyy niin lapsiakin on mukana. Tänään ja eilen on ollut taas tosi lämmin, mä en kyllä oo vielä ihan t-paidassa viitsinyt lähteä ulos.



PÄIVÄN KUVA
Hakanilla on sunnuntai-iltaisin menoa, joten saatiin rentoutua ja chillailla ihan tyttöjen kesken. Mulle se tarkoitti blogien lukemista ja toisella silmällä Supernaturalin katsomista, Loca sen sijaan päätti ottaa pienet nokoset.


ILTA
Mentiin Locan kanssa Hakania vastaan ja otin parit kuvat oopperatalolta, joka muuten näyttää iltaisin noin 3498490 kertaa paremmalta kuin päivänvalossa.
KOHOKOHDAT
Kesäinen ilma ja valoisan illan pidentyminen

Vihdoinkin terve olo

Silloin 6-7 vuotta sitten kun aloitin lukemaan blogeja, seurasin pitkään erään naisen blogia, jonka nimeä olen tässä jo päiviä yrittänyt turhaan muistella. Mulla oli ihan selvä mielikuva miltä tämän blogin kirjoittaja näytti ja mistä aiheista hän kirjoitteli, mutta nimi ei vaan millään tullut mieleen. Tänään sitten lueskelin kirjoitusta ekoista suomalaisista muotiblogeista ja sieltähän se nimikin tupsahti: Mangolisa! Aah mikä helpotus kun sain tämän nyt pois ärsyttämästä mieltäni :D

11 kommenttia:

  1. Mun mielestä täällä on jo ihan t-paita kelit, olin kuolla kaupungille kun kävin pyörimässä west endissä ja meinasin eksyä sinne. :D Mietinkin että mikä kulkue tuolla kadulla meni kun poliisit oli vilkut päällä siellä väkijoukon keskellä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa, musta aina tuntuu että varjossa on niin viileä.. :D

      Poista
    2. Olitko muuten tänään Hakanin ja Locan kanssa CIty Central Parkissa? Siinä linnan lähellä?

      Poista
    3. En ollut, en oo tänään poistunut keskustasta mihinkään :o ehkä meillä on jotkut kaksoisolennot :D

      Poista
    4. Aijaa. :D Näyttivät kyllä aika samalta, ainakin koira oli ihan locan näköinen, pojalla ehkä aavistuksen pidemmät hiukset kuin hakanilla :D

      Mä muutin tänään Budaan ja ärsyttää ku kukaan täällä ei osaa englantia ja mun unkari on vielä tosi huonoa! :D Yks asia ehkä missä kaipaisin sulta jotain vinkkiä on että miten saan nostettua rahaa mun pankkitililtä? Mulla on visaelectron ja koitin nostaa Otp bankin automaatista mun kortilla, mutta se ei jostain syystä antanut nostaa :o Pitääkö mun eka koittaa nostaa euroja jostain vai onko sulla toiminu ihan normaalisti että kortilta nostat ja ne tulee sitte forintteina sieltä? mistä yleensä nostat rahaa? (taino nostit kun oli suomalainen pankkikortti?)

      Poista
    5. Aargh kirjotin pitkän kommentin ja painoin vahingossa jostain ja koko teksti katos.......
      Joka tapauksessa, mulla on kanssa Visa Electron ja oon saanu nostettua ihan normaalisti forintteja ihan minkä tahansa pankin automaatista. Useimmiten oon käyttäny OTP:ta tai UniCreditiä ihan vaan siks että ne on lähimpänä kotia, mutta en oo mitenkään valikoinu mitä pankkeja käytän vaan oon varmasti kokeillut jokaista ainakin kerran :D

      Voi olla että vaan just tossa kyseissä automaatissa oli jotain vikaa, kannattaa ehkä kokeilla vielä jossain muualla uudestaan? Ja sitten jos on niin että sun kortti ei vaan toimi, niin OTP:llä on ainakin muutamia euro-automaatteja. Vertailin joskus että kummassa häviän enemmän rahaa - jos nostan suoraan forintteja vs. nostan euroja jotka vaihdan forinteiksi, ja noiden palvelumaksujen yms. ero on niin pieni, että oon aina vaan mennyt helpoimman kautta ja nostanut suoraan forintteja. Riippuu tietty siitäkin että mikä pankki sulla on Suomessa ja paljonko ne veloittaa mistäkin.

      Ja joo englannilla mäkin täällä edelleen kaiken hoidan, välillä hyvällä ja välillä huonommalla menestyksellä :D

      Poista
    6. Niin ja ihan uteliaisuuttani pakko kysyä että mitä oot tullut tekemään Budapestiin? :)

      Poista
  2. Mää oon vaan töissä täällä, pienellä palkalla. :D oon täällä kesäkuuhun asti. Kiitos tiedoista, mukavasti heräsin tänä aamuna ku joku huusi Unkaria mun oven ulkopuolella :D te asutte vissiin pestissä nyt? Paljonko maksatte vuokraa? OP on mun pankki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on OP:n Visa Electron ja ihan hyvin oon saanut nostettua rahaa niin OTP:n kuin muiltakin automaateilta. Unkarilaisella pankkikortilla varmaan säästäis palvelumaksuissa jonkin verran, mutta en oo jaksanut vaivautuu.

      Poista
    2. Joo taisi olla automaatissa vika kun kävin tänään Alleen ostokeskuksessa steppailemassa ja OTP bankin automaatista kävin nostamassa niin antoi kyllä nostaa 150t forinttia muitta mutkitta.. :)

      Poista
    3. Asutaan Pestissä joo, en oikeastaan edes tunne Budaa kunnolla :) Vuokra on ihan tarpeeksi, ei ehkä ihan sieltä halvimmasta päästä :D Ja hyvä että kortti toimii, kyllähän se säästää vaivaa kun ei tarvii alkaa eurojen kanssa säätämään.

      Poista