torstai 10. huhtikuuta 2014

update

Heips!

Tulin tiistaina Suomeen parin viikon lomalle, jota olikin jo odotettu. Se matkustuspäivä oli täynnä vastaiskuja, mm. unohdin kokonaan ottaa mun suomalaisen puhelimen mukaan. Sen lisäksi unohdin myös tehdä check-inin netissä (se ei aluksi toiminut ja unohdin sitten kokonaan kokeilla uudestaan..) ja tän muistin vasta bussissa noin 5 minuuttia ennen kuin saavuin kentälle. 
Eihän siinä muuten mitään, mutta kun mulla ei tosiaan ollut ruumaan menevää laukkua niin olin suunnitellut saapumiseni kentälle niin etten varmastikaan joutuisi odottelemaan siellä yhtään ylimääräistä :D No, juoksin sitten äkkiä lähtöselvitystiskille (Budapestin kentällä ei ole niitä automaatteja kuin ihan vain muutamalle suurimmalle lentoyhtiölle) missä ei onneksi ollut muita ihmisiä. Siitä sitten turvatarkastukseen, jossa oli huimat kaksi jonoa käytössä. Olin ajatellut käydä vähän shoppailemassa tax-freessä, mutta turvan jälkeen huomasin että kone olikin jo aloittanu boardauksen 20 minuuttia etuajassa. Joooh. Koneessa istuin käytäväpaikalla, vaikka check-in-tiskin virkailija erikseen kysyi haluanko ikkunapaikan ja vastasin kyllä kiitos :( JA mikä pahinta, tässä kyseisessä koneessa ei ollut wifiä koska kone oli niin uusi ettei sitä oltu ehditty asentaa. 
Talk about first world problems.

Olen näiden parin päivän aikana päässyt jo tekemään niitä asioita, joita oli ikävä eli ajamaan autoa, syömään irtokarkkeja ja käymään kunnollisessa ruokakaupassa (Unkarissahan ei tosiaan punnita vihanneksia ollenkaan, ja se eipä sitten täälläkään tullut mieleenkään ennen kuin kassalla vasta :D fail). Ei pidä myöskään unohtaa mun pikku koiravauvan (joka on jo tosin 11-vuotias) rapsuttelua, ja olihan noita ihmis-perheenjäseniäkin tietenkin ihan kiva taas nähdä.

Tää blogi keskittyy pääasiassa mun elämään Unkarissa ja ulkosuomalaisuuteen yleensäkin, joten mulla ei ole ollut yleensä tapana päivittää tänne mitään silloin kun olen Suomessa. Useammin päivittyy Instagram, josta mut löytää nimimerkillä @lauravei :)



4 kommenttia:

  1. Se norskin check-in ei mun käsittääseni toimi Unkarista päin ollenkaan. Ainakaan mulla ei oo koskaan toiminu. Ja koneen takaosassa oli molemmilla puolilla 3 tyhjää riviä, kannattaa pyytää aina sieltä! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin siis sitä tarkoitinkin, että automaatti ei toimi Norwegianilla ollenkaan. Ainakin Budapestin kentän nettisivuilla lukee että check-in-automaatti toimii vain Finnairilla ja Lufthansalla ja joillain muilla isoilla yhtiöillä.. Ja miksköhän se virkailija ei sitten laittanut mua sinne taakse istumaan! :D

      Poista