keskiviikko 7. toukokuuta 2014

wadap

Heipä hei taas,

on tullut aika kertoa vähän kuulumisia taas täältä Budskista, niin kuin viime postauksessa lupasin. Kuvia riittää taas vaikka muille jakaa, joten siirrytään suoraan asiaan.


Mulla oli puhelimessa kahdelta viime viikolta n. 150 kuvaa, joista varmaan ainakin puolet on Locasta :D se on vaan niin söpö... Joskus puolisen vuotta sitten kirjoitin että Hakan tahtoisi ottaa toisen koiran ja mäkin oon tässä lämmennyt asialle sen verran jo, että otettiin yhteyttä Locan kasvattajaan ja odotellaan nyt tietoa jospa saataisiin sieltä Localle pikkuinen velipoika! Jännittää aika paljon ja itse asiassa vielä tänä iltana kasvattajan olisi tarkoitus lähettää meille kuvia pennuista. Lupaan että tästä aiheesta kirjoitan enemmän vielä kunhan saadaan nyt lyötyä asioita lukkoon.


Törmäsin yksi päivä tälläseen miniambulanssiin ja heti sen perään näin myös moottoripyörä-ambulanssin.. kaikenlaista.


 Ollaan käyty taas kaupunginpuistossa "urheilemassa". Siellä oltiin samaan aikaan pystyttämässä jotain festaritelttoja ja -lavoja ja esiintyjät tekemässä sound-checkejä, mistä syystä meteli oli korvia huumaava ja varsinkaan Loca ei ollut kovin innoissaan.



Näpsäisin kuvan noista kukista ja irroitin katseeni Locasta ehkä viideksi sekunniksi. Kun käännyin ympäri niin näin erään koirahenkilön ketarat ojossa piehtaroimassa tien toisella puolella olevissa istutuksissa. Tossa kuvassa hänet on jo komennettu pois sieltä.



Mun Suomen-reissulla oli aika hyvä ajoitus ilmojen kannalta; sinä aikana kun olin siellä niin saatiin pääsiäiseksi tosi hyvä sää, kun taas täällä oli ollut kylmää ja sateista. Sitten kun palasin tänne niin toin ilmeisesti auringon mukanani, sillä täällä on nyt ollut taas ihan kesäisen lämmin (mitä nyt ollaan saatu muutamia ukkoskuuroja ja rankkasateita) ja Suomessa taas on satanut rakeita sun muuta. Heheh.

Tuli tosta mun takana näkyvästä pyöräilijästä mieleen, että tuolla puistossa suhailee ympäriinsä jonkinlaisia kilpapyöräilijöitä, jotka viilettävät menemään varmaan 100km/h eli suosittelen olemaan varovainen :D itse aina kannan Locan kaikkien teiden yli, vaikkei tuolla pahemmin autoliikennettä olekaan.


Vappuna en tehnyt mitään, tuntui jotenki tosi kaukaiselta koko ajatus vapusta ja kavereiden Facebook-intoilutkin vaikutti jotenkin tosi hassulta. Laskeskelin että tää oli eka kerta ainakin 8 vuoteen kun en juhlinut vappua mitenkään. Kahtena viime vuonna olen tosiaan ollut täällä, mutta silti onnistunut junailemaan itseni jonkinlaisiin vappubileisiin :D

Toukokuun ensimmäinen on tosiaan juhlapäivä täälläkin ja silloin täällä järjestettiin ensin ilmailushow ja myöhemmin päivällä autoshow, jonka tosin missasin. Noista lentokoneista oli käytännössä mahdotonta saada hyvää kuvaa pelkällä kännykän kameralla, ainakaan noin kaukaa, mutta tässä nyt pari yritystä.



Joku päivä "kokkasin" pakastettua köfteä ja Hakan käski ottamaan kuvan blogiin mun ensimmäisestä köftestä, hän on siis ilmeisesti ymmärtänyt bloggaamisen perimmäisen tarkoituksen :D Köftehän on siis turkkilaisten versio lihapullasta.


Vapun jälkeen alkoivatkin sitten ne sateet ja ukkoset, harmi vaan että koiran on pakko päästä ulos vaikka mikä olis.. Onneks mulla on mun ihana pinkki ulkoilutakki ja söpöt kumpparit! Mietin joskus, että eipä olisi Laura 14v. uskonut että kymmenen vuoden kuluttua tuun olemaan innoissani sateesta, koska se tarkottaa että pääsen käyttämään mun kumisaappaita :D 

Jos sataa ihan kunnolla niin ollaan laitettu Localle tollanen vedenpitävä takki, joka on muuten tosi hyvä mutta se on vaan näille lämpötiloille ihan liian paksu. Oon yrittänyt etsiä nettikaupoista (Ebay, Amazon) sille sellasta ihmisten sadetakin tyyppistä takkia, jossa vois olla vaan ihan ohut vuori, mutta en oo ainakaan vielä löytänyt hyvää. Vinkkejä otetaan vastaan!


Olisin halunnut ottaa meistä yhteiskuvan kun oltiin molemmat huput päässä, mutta Loca ei ollut kovin yhteistyöhaluinen :D


Etenkin nyt kun tulin takaisin Suomesta niin Loca ei jätä mua silmistään hetkeksikään. Jos käyn suihkussa niin se odottaa aina oven takana (tai jos ovi unohtuu raolleen niin hänet löytää odottelemasta siitä kylpyhuoneen matolta..) ja kun laitoin pyykkejä kuivumaan niin toinen oli taas siinä vieressä kyttäämässä :D Mun pitää varmaan kohta alkaa kirjottaa Locasta omaa blogia..


Olen myös löytänyt snapchatin ihmeellisen maailman.


Viime kesänä Locaa ei yhtään kiinnostanut noi vesisuihkut, mutta nyt sen on aina pakko päästä lähietäisyydelle tutkimaan asiaa (ja sitten se nyrpistelee nenäänsä kun kylmä vesi kastelee). Tuolla taustalla näkyy tollainen "ilmoitustaulu", jossa on kaiken maailman lappuja. Se jatkuu tuonne vasemmalle päin ja siellä on kaikenlaisia tavaroitakin mukana, mutta en oikein tiedä onko kyseessä jokin taidejuttu vai kenties muistomerkki tms.. Tuolla on myös nykyään ainakin 3 poliisipartiota koko ajan. Käyn tuolla puistossa joka päivä anyway, niin ens kerralla voisin toki mennä lähemmäs tutkimaan asiaa ettei tarvitse vain arvailla :D 


Viikonloppuna käytiin Hakanin kanssa syömässä ja täällä oli näinkin hehkeä ilma.


Kävin samalla siellä yhdessä ihanassa kenkäkaupassa (Cin Cin Amica) ja löysin tämmöset kivat. Tuolla kaupassa on muuten ollut ihan joka kerta suomalaisia samaan aikaan kun oon siellä käynyt, mikä on musta hassua koska en todellakaan kuule suomea täällä edes viikottain.


Mua ärsyttää tässä Unkarin työnhaku-systeemissä (muun muassa) se, että monet suuret firmat käyttää apunaan rekrytointifirmoja, jotka ovat sitten niitä jotka kutsuvat hakijan ensimmäiseen haastatteluun. Mun mielestä olis paljon motivoivampaa olla haastateltavana suoraan sille mahdolliselle tulevalla työnantajalle, vaikka ymmärrän toki että tämä rekryfirmojen käyttö säästää varmasti paljon aikaa ja rahaa. Niistä jää mulle vaan sellainen kuva, että aluksi ne yrittävät "tarjota mua" yhdelle tai kahdelle yritykselle, jonka jälkeen jään lähinnä vain nimeksi arkistoon. Mun CV ei ehkä ole maailman hohdokkain, mutta uskoisin että jos vain pääsisin haastatteluun suoraan näille yrityksille niin saisin kyllä myytyä itseni :D Plaah.

Kävin eilen siis työhaastattelussa ja sen jälkeen vähän Westendissä pyörimässä. Tässä mun työhaastattelu-asu, josta oikeastaan tykkäsin itse tosi paljon. 
Huomenna on taas yksi haastattelu, ei auta siis kuin yrittää parhaansa vain!


Tämä kuva onkin sitten jo tältä päivältä, mulla on menossa epätoivoinen rusketu-edes-vähän-projekti. Ostin jopa itseruskettavaa ensimmäistä kertaa yläasteen kokeilujen jälkeen, en tosin oo vielä uskaltanut käyttää sitä. Tuossa ylemmässä kuvassa näkyy vilaukselta sovittamani valkoiset housut, joiden käyttöä oon nyt alkanut harkitsemaan myöskin ekaa kertaa yläasteen jälkeen :D se oli traumatisoivaa aikaa tyylin kannalta.


Sellaista siis kuuluu tänne Budapestiin, arkista elämää vain. Onneksi Hakanin pari kaveria Turkista tulee kaupunkiin huomenna, joten saadaan vähän vaihtelua tähän meininkiin!

14 kommenttia:

  1. Ai sääkin kävit kattoon tuota lentoshowta! Jännä ettei ikinä törmätä missään vaikka liikutaan samoissa paikoissa. x)
    Tuo puisto missä on tuo vesijuttu missä loca seikkailee ja siellä oli niitä poliiseja paljon, nii se johtuu siitä että sinne on suunnitteilla joku muistomerkki tai vastaava ja siinä on tässä parin viikon aikana ollu ihmisiä protestoimassa sitä vastaan. (muistaakseni) ja poliisi siellä siis valvoo tilannetta.

    Mä oon nyt Budai Varilla töissä, yllättävän paljon suomalaisia käy täällä turisti-infossa ja ilmeet on aina yllättävät kun avaan suuni ja alan puhumaan suomea. x)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah joo siellä olin! Ei kyllä mikään ihme et siinä ihmismäärässä ei bongaile tuttuja naamoja :D
      Olin taas tänään tuolla puistossa niin siellä oli entistä enemmän poliiseja ja pari sellasta isompaa porukkaa kokoontuneena.. täällä on kyl positiivista se ettei noi mielenilmaukset oo ikinä mitenkään väkivaltasia niin mekin voidaan rauhassa jatkaa puistovierailuja :D

      Joo huomaa kyllä kesää kohti että suomea alkaa kuulumaan kaduilla entistä enemmän :) tekis aina mieli sanoa jotain että hei mäkin oon Suomesta mutta olis ehkä vähän outoa :D
      Sillon kun oli siellä pubissa töissä niin odotin koko ajan että olis tullut suomalaisia asiakkaita nii olisin nähnyt niiden ilmeet kun alankin puhumaan suomea, mutta eipä tullut kertaakaan ainakaan mun aikana :D

      Poista
    2. Ainii, mitä itseruskettavaa ostit? :D

      Poista
    3. Hawaiian Tropic Creme, löysin yhen ainoon tutun brändin varmaan kolmannesta Dm:stä missä kävin, en uskaltanu alkaa kokeilla mitään Baleaa tms :D laitoin sitä nyt tänään, tällä hetkellä haju on vahva mut värissä ei mitään eroa :D

      Poista
  2. Eli täältä on turha etsiä Dovea tai Lumenea? :D t. kalkkilaivan kapu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä ainakaan mun silmiin osunu missään :/

      Poista
    2. Corvin Plazan DM:ssä haahuilun jälkeen mukaan tarttui vaan se saksalainen SUNDANCE itseruskettava creme, siitä oli saksaksi ainaki ihan positiivisia arvosteluja netissä. Menin sitten CBA:sta ostaan ruokaa ja kävin ohimennen katsomassa oisko siellä Dovea tai Lumenea, nii siellähän sitä sitten ois ollu. No ostin sieltä sitten Doven Summer Glowen, oli viiminen purkki..

      Jännä kyllä ettei sitä DM:ssä ollu.. Sitä Hawaii juttua mitä sulla on, sitte niitä DM:n omia SUNDANCE tuotteita oli vaan..

      Poista
    3. Kun noita unkarilaisia katsoo niin olisin jotenkin kuvitellut että täällä hyllyt pursuilee kaiken maailman itserusketusjuttuja, mutta eipä kai sitten :D

      Poista
  3. Helouu Laura! Kiitos muuten siitä rahanvaihto vinkistä (oon kommentoinut johonkin aikasempaan postaukseen? :D).. mut nyt häiriköin sua taas - oon huomenna tulossa sinne, ja mietinkin miten pääsisin lentokentältä helpoiten Deak Ferenc ter:ille (:D?).. ja siis muutoin kuin taksilla :) yövymme comfort hotel budapestissä ja lento on lentokentällä about klo 21.. jos siis ehdit/osaat vastata ennen kun lähden sinne päin tulemaan, niin olen ikuiseesti kiitollinen :)

    -Jessica

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!
      Helpoiten pääsette niin että kentältä hypätkää bussiin nro 200E (joka on tosin ainoa bussilinja joka lentokentälle kulkee, ette voi siis vääräänkään päätyä :D) ja sillä matkustakaa päätepysäkille Kobanya-Kispest, matkassa menee n. 20 min. Bussilippuja voi ostaa kuskilta, automaatista tai kentän sisältä Relay-nimisestä kioskista. Huomatkaa että tarviitte lippuja tälle matkalle 2 per nenä, koska joudutte vaihtamaan metroon ja siellä ei käy enää se sama lippu!

      Kobanya-Kispest on metroasema ja bussi tulee siihen ihan viereen, sieltä ei kulje kuin yksi metrolinja ja koska se on päätepysäkki niin metroja myöskin menee vaan yhteen suuntaan eli tässäkään ei voi erehtyä :D metrolla menee Deak Ferenc terille joku vajaa 20 min :)

      Poista
    2. Sä olit nopee! Kiitos :) toivottavasti meidän matka alkaa hyvin... toi meidän hotelli osoittautui vaan erikoiseksi - meidän piti sähköpostilla ilmoittaa saapumisaikamme jotta siellä olisi joku ottamassa meitä vastaan.. saas nähdä, miten käy :)

      Poista
    3. Joo mun eilinen lauantai-ilta meni kotona Euroviisuja katsellen niin pääsin heti vastaamaan kommentteihin :D ja peukut pystyyn että kaikki sujuu hyvin! :)

      Poista
  4. Minkäs kielinen loca on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Loca on turkinkielinen eli kaikki käskyt annetaan turkiksi, mutta kun höpöttelen sille niitä näitä niin puhun englantia. Hakankin kuulemma nykyään puhuu välillä vahingossa Localle englantia vaikka mä en olis ees paikalla :)

      Poista