keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

uusi työ!

Olen tässä jo parin viikon ajan halunnut hirveästi tulla kertomaan blogiin eräästä työnhakuprosessista jossa olen ollut mukana, mutta halusin kuitenkin odottaa sitä virallista vahvistusta, etten vain vahingossakaan nuolaise ennen kuin tipahtaa. Tänään sain kuitenkin hyviä uutisia sähköpostiini - aloitan uudessa työssä heinäkuun alussa! :)

Kuvituksena aiheeseen liittymättömiä koirakuvia.


Kaikki alkoi siitä kun toukokuun alussa (jep, puolitoista kuukautta tässä kaikessa meni..) sain puhelun yhdeltä niistä monista rekrytointifirmoista joiden kanssa olen ollut tekemisissä tässä kevään aikana. Minulle tarjottiin mahdollisuutta hakea suomenkielisen markkinointihenkilö-kielispesialistin (en tiedä mikä olisi oikea termi suomeksi tuolle työnimikkeelle) paikkaa eräässä suuressa kansainvälisessä online-matkatoimistossa. Olin jo tässä vaiheessa tosi innostunut, nimittäin mikäpä sopisi mulle paremmin kuin työ jossa saisin käyttää omaa äidinkieltäni sekä kirjoittaa, ja satunpa vielä olemaan koulutukseltani matkailualan restonomi. Markkinointiakin on tullut opiskeltua muutamia kursseja.

(Pakko mainita tähän väliin, että vaikka aiemmin kritisoinkin sitä miten yritykset täällä käyttävät työnhakuun näitä rekrytointifirmoja, niin joudun nyt syömään sanani. Tämä kyseinen firma joka kertoi mulle tästä työpaikasta oli se ihan ensimmäinen paikka jossa kävin haastattelussa joskus maaliskuussa (kai), joten en sitten ilmeisesti ollutkaan hukkunut heidän arkistoihinsa kun kerran ottivat muhun yhteyttä vielä 2kk sen haastattelun jälkeen. Lisäksi mun yhteyshenkilö tuolta firmasta on ollut supermukava ja elänyt hengessä mukana tässä prosesissa, ja vaikka hänellä on tietysti työnsä kautta ns. oma lehmä ojassa, niin olen silti todella kiitollinen kaikesta avusta mitä häneltä viime viikkojen aikana olen saanut.)

Halusin siis ehdottomasti hakea tätä työtä ja noin viikko sen jälkeen minua pyydettiin tekemään näytteeksi yksi suht lyhyt käännös englannista suomeksi. Tämä meni sitten kunnialla läpi ja seuraavaksi kävin haastattelussa, ja viikko tämän jälkeen tein kolmetuntisen internet-testin, joka meni kyllä täysin penkin alle, siinä oli mm. matematiikka-osio jossa olisi tarvinnut osata asioita joita olen viimeksi käynyt läpi lukiossa.. Mutta ilmeisesti tällä testillä ei nyt sitten ollut hirveästi painoarvoa :D



Viime viikolla kävin vielä kahtena päivänä harjoittelemassa ja tutustumassa tähän mahdolliseen tulevaan työpaikkaani ja sainkin jo kuulla että tämä on oikeastaan vain virallista vahvistusta vailla enää. Unkarin tuntien en kuitenkaan uskaltanut vielä hirveästi alkaa juhlimaan, täällä kun voi sattua mitä vain :D Tänään kuitenkin sain sitten sen lopullisen vastauksen, ja voin kertoa että vaikka työ itsessään on toki mielenkiintoinen, niin vain jo tämän koko prosessin läpikäyminen turhaan olisi ollut aikamoinen pettymys.

Puhuin mun vanhempien kanssa Skypessä muutama päivä sitten, että vaikka tää koko työnhakujakso on ollut melko raskas ja rasittava, niin näin jälkikäteen ajateltuna olen oikeastaan iloinen etten saanut mitään niistä aiemmista hakemistani paikoista. Jos olisin nyt jossain puhelinpalvelussa töissä, en olisi ikinä kuullutkaan tästä tulevasta paikastani, josta olen oikeasti ja aidosti innoissani. Just tälläisen siistin "aikuisten työn" toivoinkin saavani, ei enää vuorotyötä ja (humalaisia) asiakkaita :D Lisäksi on ollut mahtavaa että olen voinut nyt olla kotona Teddyn kanssa nämä hänen ensimmäiset viikkonsa :)

Että sellaisia uutisia Unkarista! 

PS.

6 kommenttia:

  1. Onnea! Olet todella onnekas, kun saat työpaikan näinä aikoina...ja vieläpä paikan josta tykkäät..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Aika onnekas olo tässä onkin :)

      Poista
  2. Jee! Paljon onnea!


    Eeva

    VastaaPoista
  3. Vau! Onnittelut uudesta työpaikasta.

    VastaaPoista