maanantai 25. elokuuta 2014

mjaanantai

Heips!

Olen aiemmin kirjoittanut muutamia "Päiväni kuvina" -tyyppisiä postauksia, joita on mun mielestä ensinnäkin kiva tehdä ja toisekseen tykkään lukea niitä muidenkin blogeista. Olen viime aikoina nähnyt muissa blogeissa muutamia tälläisiä samalla idealla toimivia "Päiväni tekstinä" -postauksia, joita on myös ollut hauskaa lukea. Ajattelin tehdä näistä oman kombinaation, eli pidemmittä puhetta, tältä näytti mun maanantai!

8.23
Nukuin tosi huonosti, sillä Teddyn kurkkuun oli eilen ilmeisesti tarttunut jotain ja heräsin yöllä vähintään tunnin välein sen köhimiseen, kakomiseen ja oksentamiseen. Kuudelta aamulla se vihdoin sai kurkustaan kakistettua pari sentin kokoisen muovinpalasen, mistä lie peräisin ja ihmettelen myös miten Teddy pystyi sellainen sisuksissaan edes hengittämään kunnolla.. Joka tapauksessa, herään siis (tunnin torkutuksen jälkeen) vähän ennen puoli yhdeksää ja hyppään suihkuun.

8.35
Tulen suihkusta, jonka jälkeen puen, meikkaan ja kuivaan hiukset sekä vien koirat ulos ja annan niille ruokaa. Herätän Hakanin.

9.11
Lähden kotoa. Mun työaika on "n. kello 9 - n. kello 17", ja täytyy myöntää että useimmiten maanantaisin en selviä toimistolle ennen puoli kymmentä.. Se on siis ihan sallittua, mutta mitä myöhemmin tulen töihin, sitä myöhemmin pääsen kotiin.

9.20
Saavun työpaikalle. Työmatkani on suunnilleen kilometrin mittainen ja menen töihin kävellen. Yhtenä aamuna viime viikolla satoi vettä kaatamalla, joten menin ensimmäistä kertaa töihin metrolla, ja matkassa kesti kauemmin kuin jos olisin kävellyt. Alussa kuljin töihin pyörällä, mutta pyörän kantaminen ulos ja itse matka olivat vähän liian raskasta hommaa sellaisessa +35 asteen helteessä.. Nyt pyöräilyä voisi taas harkita, kun ilmatkin ovat viilenneet.

Mulla on nyt menossa sellainen vaateprojekti, että erottelin omaan kasaansa kaikki vaatteet joita en ole pitkään aikaan käyttänyt tai joita olen ylipäätään pitänyt tosi vähän, ja mulla pitää olla joka päivä joku tälläinen vaatekappale päällä siihen asti kunnes koko pino on käyty läpi. Tänään käyttöön pääsi pitkästä aikaa tuo valkoinen neuletakki.

9.25
Tietokone on auki ja työaika virallisesti alkaa.

Esimerkkejä siitä mitä kaikkea työpäivän aikana tapahtuu:

-  Luen sähköpostit ja selaan uutiset.
- Teen käännösjuttuja.
Kirjaan ylös tämän kuun työtunnit ja palautan ne esimiehelle, muistutan häntä samalla että perjantaina mulla on vapaapäivä (saan nimittäin vieraan Suomesta, huraa!).
-  Maanantaisin toimistolle tuodaan hedelmäkori josta nappaan banaanin ja mandariinin, en kirjaimellisesti ikinä ehdi syödä aamupalaa kotona.
Syön aamupalani minkä jälkeen huomaan pöydällä pienen toukan, mietin että olikohan toukkia enemmänkin ja söinkö ne.
          - Teen markkinointijuttuja.
Kuuntelen työn lomassa aina Spotifytä, mun tämänhetkinen suosikki on Ariana Grande (etenkin kappale nimeltä Best Mistake) ja huomaan että Arianan uusi albumi on tänään julkaistu Spotifyssä. Katson myös vähän videoita eilisestä Video Music Awards -gaalasta, voihan Beyonce.
-  Kollega opettaa mut käyttämään uutta ohjelmaa, joka on ehkä maailman hitain ja mun lyhyellä pinnalla on kestämistä.

13.05
Lounas.
Vietän lounastauon milloin mitenkin - välillä tilataan ruokaa toimistolle, välillä käyn alakerran ruokakaupasta hakemassa vain jotain pientä syötävää, välillä käyn jossain herkuttelupaikassa ja välillä tuon eväät kotoota. Tänään on eväs-päivä.


13.30
Lounaan jälkeen uuden ohjelman opettelu jatkuu, samalla jutustelen hetken kavereiden kanssa netissä. Olen koittanut etsiä täältä sellaisia housuille ja hameille tarkoitettuja henkareita, joissa on nipsut päissä ja olin jo tullut siihen tulokseen että joudun lähtemään Ikeaan asti ihan vain niiden takia. Mutta, iloiseksi yllätyksekseni bongaankin Facebookin kirppariryhmästä myynnistä juurikin tarvitsemani henkarit, joten lähetän myyjälle viestin ja neuvottelemme hinnasta ja tapaamispaikasta.

14.10
Turkkilainen kollega on palannut lomalta ja syödään kaikki vähän baklavaa. En pahemmin tykkää siitä, mutta pieni pala menee.

17.30
Tietokone kiinni ja kotia kohti. Ennen lähtöä käyn vielä vessassa ja olen pesemässä käsiä kun eräs toinen Agodan työntekijä tulee puhumaan mulle suomeksi. Olen vähän puulla päähän lyöty, mutta jutellaan hetki ja käy ilmi että tämä nainen on kotoisin Venäjältä, opiskellut koulussa suomea ja hänellä myöskin sukua Helsingissä. Hassua.

17.40
Tapaan kirppariryhmän myyjän metroasemalla ja tehdään kaupat. Päätän huvikseni mennä kotiin metrolla kun kerran olen jo asemalla. Metrossa on sata astetta lämmintä ja liikaa ihmisiä.

17.50
Omalla asemalla, käyn vielä kaupassa hakemassa Hakanille jalkapallonkatselu-sipsejä.


18.05
Kotona on vastassa innokkaat, supernopeudella liikkuvat hauvelit. Teddykin voi jo paljon paremmin, vaikka vielä vähän köhiikin.


18.20
Päivän paras hetki: farkut on vaihdettu kotihousuihin ja saan istua alas sohvalle, aah. Luen vähän kirjaa, syön jäätelön ja alan kirjoittaa tätä postausta. Hakan katsoo Galatasaray-Fenerbahce -ottelua. 

19.57
Jatkan eilen aloittamaani Orange is the New Blackin katsomista. Jäin tuohon sarjaan heti koukkuun ja olen koko päivän odottanut hetkeä kun voin jatkaa sitä.

20.37
Laitan ohjelman pauselle ja lähden koirien kanssa kävelylle. Ulkona on jo pilkkopimeää mutta ihan lämmintä kuitenkin. Maanantai-iltaisin täällä meilläpäin on ihanan rauhallista, mutta mua raivostuttaa ihmisten tapa heittää ruoantähteitä maahan, tällä kertaa sain kaivaa koirien suusta mm. kanankoipia ja leipää. Niitä roskiksia on joka kulmassa ihan tarkoituksella, miten voi olla niin vaikeaa viedä ne omat jätteensä sinne eikä viskoa pitkin katuja?


21.05
Takaisin kotona, annan koirille iltaruoan. Lueskelen vähän blogeja ja jatkan tätä omaa postaustani.

21.54
Siirryn läppärin kanssa sänkyyn ja alan valmistautua nukkumaanmenoon. Mietin minkä laiminlyödyistä vaatteistani puen huomenna päälle, on luvattu samanlaista säätä kuin tänäänkin eli noin +25 päiväsaikaan. Koirat nukkuvat sohvalla ja Hakanin peli jatkuu edelleen.

Kaiken kaikkiaan oli ihan ok perusmaanantai, sellainen mjaa.

t. Laura

8 kommenttia:

  1. Moi! Bongasin sut kun liityit mun lukijaks ja lukasinkin sit kaikki sun postaukset tälleen kahessa päivässä ja mielenkiinnolla jään seurailemaan teiän elämää Budapestissä! Mulle Unkari on ihan tuntematon paikka mut huippuu päästä täältä käsin kurkkimaan sinnekin! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Joo, löysin sun blogin Blogilistalta kun olin etsimässä lisää ulkosuomalaisten blogeja luettavaks :) Sattuneista syistä mua kiinnostaa erityisesi Turkki ja etenkin se miltä Turkki näyttää suomalaisen silmin, joten tuun varmasti seuraamaan sun blogia tarkasti jatkossakin.. :D

      Poista
  2. Hei! Minä taas! :D Onko sielä kuinka lämmin iltaisin? Jos päivisin vielä +25 astetta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hei :D En tiedä tarkoista lämpöasteista, mutta nyt on ollut iltaisin sellasta että hupparilla tai neuleella pärjää :)

      Poista
  3. Oispa ihanaa mennä noin "myöhään" töihin, mun työpäivät alkaa jo noin 7.45 ja mul on vielä 1,5 h työmatka... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh joo, en oo yhtään aamuihminen nii nää työajat sopii mulle oikein hyvin :D

      Poista
  4. Moi!
    Ajattelin pistää vaan kommenttia, että oon seuraillu tätä sun blogias keväästä asti kun ensimmäisen kerran olin lähdössä budapestiin.
    Viikon päästä luvassa on seuraava reissu. Rakastuin kaupunkiin :)
    Ajattelin vain mainita että täällä on yksi tyytyväinen lukija joka säännöllisin väliajoin tsekkailee onko tullut mitään uutta. Eikä muuten haittaa nuo pelkät teddy/loca päivitykset yhtään tälläistä koiraihmistä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi!
      Kiitos kivasta kommentista :)
      Mun elämässä on nyt ikävä kyllä menossa sellaisia mullistuksia, että blogi tulee ikävä kyllä jatkossa hiljenemään entisestään tai ehkä jopa loppumaan kokonaan.. Kirjoitan aiheesta varmasti tarkemmin tällä viikolla, ehkä jo tänään :/
      Kiva kuitenkin kuulla että joku tätä on jaksanut lueskella :D

      Poista