keskiviikko 15. lokakuuta 2014

kaikenlaista

Ajattelin taas tulla kertomaan kuulumisia, vaikkei tässä nyt juuri mitään olekaan tapahtunut.
Viime postauksessa mainitsin olevani sellaisessa passiivisessa "mikään ei huvita" -tilassa ja se on nyt tässä ihan viime päivinä alkanut haihtumaan. Tekee mieli mennä töihin (omg) ja saada taas joku ryhti elämään, mikä on ihan kiva tunne. Tällä viikolla olin yhdessä työhaastattelussa ja asuntojakin on katseltu.

Tulevaa muuttoa silmälläpitäen olen innostunut nyt toden teolla sisustusjutuista, ja mulla on jo visio miltä tuleva asuntoni tulee näyttämään. Muutin pois kotoa vuonna 2010, minkä jälkeen olen asunut vain valmiiksi kalustetuissa opiskelijakämpissä, jotka jaoin yhden tai kahden kämppiksen kanssa, ja niiden jälkeen Hakanin kanssa, joka oli tietysti jo sisustanut (tai "sisustanut") asuntonsa kauan ennen kuin minusta oli vielä tietoakaan. Olen siis toooodella innoissani päästessäni valitsemaan kaiken ihan itse alusta asti ja tehdä kämpästä just mun makuun sopiva. Tosin siis mitään muuttopäivää tms. ei ole vielä tiedossa, mutta jossain vaiheessa se kuitenkin on edessä ja ei etukäteen suunnittelu ja haaveilu ainakaan pahasta oo. Pinterest on ollut ahkerassa käytössä, vaikken vieläkään ihan tajua miten sitä kuuluisi käyttää :D

Asuntohaaveilun lisäksi mun päivät koostuvat koirien kanssa hengailusta ja Teddyn vahtimisesta, tai lähinnä sen yrittämisestä, tänään se esimerkiksi pureskeli reiän mattoon ja parit muutkin tuhotyöt tässä on ehditty tehdä.. Etsiskelen tietysti myös työtä, yksi potentiaalinen tarjous mulla on jo mutta mietiskelen vielä asiaa, varmasti täälläkin sitten kerron kun jossain uudessa paikassa aloitan. Agodan jälkeen mulle on hahmottunut aika hyvin millaista työtä haluan tehdä, ja toivon että jotain sensuuntaista onnistuisin löytämään. 

Tässä muutamia puhelimesta löytyneitä kuvia viime viikoilta, niitä löytyy myös Instagramista nimimerkillä @lauravei :)

Teddy tykkää nukkua peiteltynä, yleensä tosin myös pää on peiton alla.

Pakollinen Hesburger! Kyllähän se nyt voittaa kaiken maailman burgerkingit ihan 6-0.

Käytiin muutama viikko sitten luontoretkellä Vanhankaupunginlahdella.


Naapuruston uusi vahti



Ted ja vaatimattoman kokoinen keppi

Teddy on jo niin tottunut lenkkeilemään Dollan kanssa, että kun tänään illalla yritin viedä sitä yksinään ulos niin se halusi kahden minuutin kuluttua kääntyä takaisin kotiin Dollan luo :D

Hän on myös löytänyt peilikuvansa

Hevarilook Prismassa

Oltiin siskon kanssa Jäähallin kirpparilla myymässä ylimääräisiä tavaroitamme (tämä kuva on loppupäivästä kun suurin osa oli jo mennyt) ja olin ihan järkyttynyt ihmisten piheydestä/ahneudesta! Tavarasta riippumatta kukaan ei ollut valmis maksamaan mistään muutamia kymmeniä senttejä enempää, jos sanoin hinnaksi vaikka 50 senttiä niin siitäkin olisi pitänyt vielä tinkiä puolet pois.. Mulla ei siis todellakaan ollut mitkään kovat hinnat, esim parisängyn päiväpeitosta 4e on musta ihan kohtuuhalpa hinta, mutta sillekin hinnalle ihmiset pyöritteli silmiään, wtf? Älytöntä menoa.

Ostin uuden maailman ihanimman syystakin, joka ei tosin tässä kuvassa kovin hyvin näy, mutta kyllä se materia vaan tekee onnelliseksi! Lisäksi tässä kuvassa näkyy toinen awesome ostos nimeltään akkupankki, jonka ostin sen jälkeen kun olin joutunut matkustamaan 45min bussimatkan sammuneen kännykän kanssa, never again.. :D

Tänään ruokakaupassa. Olis ihanaa mennä joihinkin Halloween-naamiaisiin joihin sais kunnolla pukeutua! Jos jollakulla on tiedossa moiset pippalot niin pliis kutsukaa mut :D

Edellä mainitun lisäksi olen käynyt valloittamassa sekä Kallion että Korson yöelämän, shoppaillut, syönyt kiloittain irtokarkkeja ja sipsiä, koukuttunut suomalaisiin viihdeohjelmiin (Hyvät ja huonot uutiset (Mikko Kuustonen <33), Posse, Putous, Vain elämää ja mitä näitä nyt on), kieltäytynyt feissarin töistä, lähettänyt paketillisen suklaata Turkkiin, vuorotellen lässyttänyt ja raivonnut Tedille ja -TADAA- varannut liput Istanbuliin!! Matkaan lähden parin viikon päästä ja matkaseurana on tietysti Hakan, jonka tapaan paikan päällä. Istanbulissa majoitutaan meidän kaverin luona, joka on myös lupautunut toimimaan matkaoppaana. En voi siis sanoin kuvailla kuinka innoissani oon, halusin mennä Istanbuliin jo kauan ennen kuin edes tapasin Hakanin, ja siitä on pitkä aika kun olen viimeksi käynyt jossain muualla kuin Suomessa tai Unkarissa. Onneksi pari viikkoa menee nopeasti ja jos en palaa blogin ääreen sitä ennen, niin lupaan että viimeistään matkan jälkeen päivittelen taas!

t. Laura

6 kommenttia:

  1. Voi, ihanaa! Itselläkin on hirveä Istanbul-kuume iskenyt jostain syystä, enkä oikein ymmärrä mistä se on tullut... Yöpöydältä löytyy Waltarin Yksinäisen miehen juna/Lähdin Istanbuliin sekä Reeta Paakkisen Kotona Istanbulissa. Täytyy harrastaa tätä nojatuolimatkailua niin kauan kun näitä reissuhaaveita en pysty tosielämässä toteuttamaan ;) Odottelen siis innolla matkapostaustasi! - Sanni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mulla alkaa nyt kuumeinen Istanbul-tiedon etsiminen ja kuvien katselu! Kaikki tutut jotka ovat Istanbulissa käyneet ovat sitä kehuneet ja se on ollut mun mielessä jotenkin tosi maagisen kuuloinen paikka, tosin maagisuus on ehkä vähän karissut kun Hakan ja muut turkkilaiset tutut ovat vähän kertoneet faktoja Istanbulista.. Kuitenkin oon niin innoissani etten pysy nahoissani, onneksi on vain pari viikkoa matkaan!

      Poista
  2. Voi vinde kiva kuulla että pääset Istanbuliin! Se on ehdottomasti mun lempikaupunki ikinä eikä siihen vaan voi kyllästyä. Ootan jo innolla matkajuttuja ja kuvia!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on aika korkeet odotukset Istanbulia kohtaan :D

      Poista
  3. Jee kuulumisia! Ja voi Teddyä kun nukkuu peiteltynä :D Ihanaa Istanbulin matkaa!

    VastaaPoista